Műszaki vizsga bukásának okai

Visszavezetésre kerül a 3 szintes értékelés a műszaki vizsgáztatásnál. A hibákat kis, komoly és veszélyes kategóriába kell csoportosítani.
A veszélyes hiba = műszaki vizsga bukás.

• Ha nincs hiba vagy kis hiba van a járművön akkor alkalmasnak kell minősíteni. A kis hibákat ki kell javíttatni, de nem kell újból vizsgálatnak alávetni.

• Komoly hiba esetén a jármű nem felelt meg a követelményeknek és 2 hónapon belül ismételt vizsgálatot kell végezni.

• Veszélyes vagy a vizsgálat keretében ellenőrzött jóváhagyási követelmények nem teljesülése miatt fennálló hiba esetén a jármű nem felelt meg. A forgalmi engedélyt érvényteleníteni kell. Ez az igazi műszaki vizsga bukás.

3 osztályba soroljuk a műszaki vizsga bukás okait

• Kisebb hiba: a jármű biztonságát vagy a környezetterhelést jelentősen nem befolyásoló kisebb eltérések, hiányosságok. Felhívják a figyelmet a hiányosságokra, de levizsgáztatják a járművet.

• Komoly hiba: a jármű biztonságát vagy a környezetterhelést befolyásoló hiányosságok. A közúti forgalom többi résztvevőjét veszélyeztető jelentős eltérések az előírásoktól. Két hónap türelmi idő után újra kell vizsgáztatni a járművet. Például: hibás biztonsági öv, szélvédőhiba.

• Veszélyes hiba: az az műszaki vizsga bukás. A közúti biztonságra közvetlen és azonnali veszélyt jelentő hiba. A környezetterhelést befolyásoló veszélyes hiányosságok, amelyek indokolttá teszik, hogy kizárják a járművet a közúti forgalomból. Például: fékhiba, lyukas kipufogó, engedély nélküli átalakítás. Ilyen hibák esetén a bukás a motorkerékpároknál is elengedhetetlen.

Műszaki vizsga bukás részletei

Nem megengedett vagyis alkalmatlan minősítés kapható a következő esetekben. Műszaki vizsga bukás a súlyos hibáknál fordul elő.
Nézzük kívülről az autót.

Műszaki vizsga bukás az üveg esetén

•  többrétegű biztonsági üveg esetén minden rétegre kiterjedő repedés,
• a szélvédő elsődleges kitekintési területén a kilátást zavaró repedés, kipattogzás, javítás, nagy méretű karcosság,
• színezett, fóliázott üveg esetén homályosodás, elszíneződés, hólyagosodás, leválás,
• kisebb fényáteresztő képesség az előírtnál,
• utólagosan fóliázott üvegnél a „H” betű hiánya,
• nem jóváhagyott,
• ragasztó réteg sérült,
• javított területen elszíneződés vagy hiba látható,
• bármely üveglap két széléig futó repedés ha ilyet talál a vizsgabiztos akkor azonnali műszaki vizsga bukás az eredmény.

Műszaki vizsga bukás a világító és fényjelző berendezések szemszögéből

A lámpa csak arra célra alkalmazható melyre készítették, vagy jóváhagyták. Gyári beszerelésű lámpák helyére csak azonos

• méretű,
• alakú,
• rendeltetésű,
• színhelyes,
• tartalmilag és alakilag helyes lámpát lehet felszerelni.

Jóváhagyási jelcsoporttal rendelkező lámpa cseréje engedélyezett. Amennyiben nem a fent említett lámpa fajtákat használjuk a műszaki vizsga bukás garantált.

Szintén műszaki vizsga bukás lehet az eredménye ha :

• lámpák hiányoznak,
• nem megfelelő darabszám,
• nem megfelelő a helyzete, rögzítése,
• színeltérés a két oldal között,
• pót féklámpa elhelyezkedése nem megfelelő,
• hátrafelé fehér fényt nem csak a tolató lámpa ad.

Műszaki vizsga bukás a kerekek szemszögéből  

• profilmélység kisebb mint 3 mm személyszállító gépjárműnél,
• tengelyenként nem azonos mintázati jellegű a gumi,
• nem jóváhagyott vagy nem a jármű típusához engedélyezett a felni,
• nem szabad vágott gumit használni, kivéve ha a gyártó ezt engedélyezi és feltünteti az abroncson.

Műszaki vizsga bukás kettős üzemű jármű esetén

• 30 napnál régebbi gázbiztonsági tanúsítvány,
• gáztartály adattábla hiánya,
• 15 évnél idősebb tartály használata,
• bekötés, szerelés nem szabályos,
• beszerelt alkatrészek minősége nem megfelelő,
• a tartály mechanikai biztosítása nem megfelelő,
• 15 évnél idősebb tartály használata,
• a járműhöz nem engedélyezett, jóváhagyott alkatrészek használata,
• nyomás csökkentője magasabban van vízkörének a hűtőbe csatlakozási pontjánál.

Műszaki vizsga bukás a belső egységek szemszögéből 

• elkormányozhatóság nem megfelelő,
• sérült nem jóváhagyott kormánykerék,
• kormány holtjáték kopott nem megfelelő,
• kormányzár nem működik,
• kormány szervó nem működik,
• napellenző hiánya a vezető oldalon,
• km óra nem működik hibásan mutat,
• a járműhöz nem engedélyezett, jóváhagyott alkatrészek használata,
• bármely biztonságtechnika visszajelző nem alszik el a motor elindításánál,
• mil lámpa folyamatosan világít – azt jelenti a kipufogó gáz határérték másfélszer túl lépte két ciklus alatt a gyári értéket,
• mil lámpa villog – égéskimaradás , amitől a katalizátor károsodhat,
• mil lámpa nem gyullad fel- az a hiba aminek számított kihatása a határértéket nem lépte túl,
• ablaktörlő, kürt, ablakmosó hiányzik, nem működik,
• ülések állíthatósága beállított helyzet reteszelése kézi oldása nem megfelelő,
• ülésalváz épsége, párnázottsága nem megfelelő.

Leave a Reply